Sötstark Kycklinggryta med jasminris

Sötstark Kycklinggryta med ris

4 port

 

4 – 5 kycklingfileér

smör till stekning

citronpeppar (efter smak)

1 liten gul paprika i bitar

1 liten röd paprika i bitar

1 hackad gul lök

1-2 pressade vitlöksklyftor

3 dl creme fraiche ”chili/paprika” (alt krydda din naturella creme fraiche)

2 dl grädde

Soja (efter smak)

 

Koka ris enligt förpackningen.

 

Stek kycklingfileérna i lite smör. Krydda med citronpeppar. Blanda ner paprika, lök och vitlök. Fräs någon minut.

Häll över grädde och creme fraiche. Tillsätt soja om det behövs mer sälta.

 

Servera med en krispig grönsallad och ris.

Ett lite festligare sätt att servera ris på när man kanske bara gör till familjen el ett mindre sällskap är att göra små ristimbaler. Jag smorde en liten mugg där jag tryckte ner ris som jag sedan vände upp och ner på tallriken. 

 

Receptet har jag fått av Emma.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0