Pasta med sås på Renskav

Pasta med sås på Renskav
6 port
400 g djupfryst renskav
1-2 msk färsk riven pepparrot
250 g djupfrysta champinjoner
1 msk smör
Dela renskaven i bitar. Fräs skav, pepparrot och champinjoner i smör några minuter.
 
Vitsås

5 msk vetemjöl
7 dl mjölk
1 tsk paprikapulver
1/2 tsk salt
Rör ut mjölet i en del av mjölken. Koka upp resten av mjölken och strila ner redningen(mjöl+mjölkblandningen) under omrörning. Koka på svag värme i 5 minuter.
Tillsätt kött- och svampröran och koka på svag värme i ytterligare ca 10 minuter.
Smaksätt med paprikapulver och salt.
 
 
250 g grön bandspagetti
250 g gul bandspagetti
Koka Tagliatelle enligt förpackningen och servera tillsammans med den goda såsen och grönsaker.


Kommentarer
Emilie

Hej Tina!

Jag jobbar för sajten Hittarecept.se och jag såg att du har många goda recept på din blogg. Vi skulle vilja rekommendera att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggstoppen". http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen

Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med. Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta!

Hoppas att vi får höra ifrån dig :)

Med vänliga hälsningar,

Emilie
Hittarecept.se/

Svar: Hej!Tror att du får ringa mig om det där..är inte så kunnig på det här med "embedda" och "indexa":) Mvh Tina 0706440725
Tina Hoversjö

2013-02-21 @ 12:00:56
URL: http://www.hittarecept.se
Emilie

Hej Tina! Roligt att du hörde av dig :) Tyvärr har vi ingen telefonsupport, men maila oss gärna på [email protected] så svarar vi på alla dina frågor.

Det enda vi menar med indexera recept är att vi samlar in recepten från din blogg och visar delar av dem på Hittarecept.se. Om någon sedan väljer att klicka på ditt recept så skickas de vidare till din blogg.

När vi skriver embedda så menar vi att klistra in vår logga på din sida, detta görs endast om man vill vara med på bloggtoppen med chans att hamna i toppen :) Om du mailar till [email protected] så kan jag ge tydligare beskrivning av hur man gör för att klistra in loggan på en "blogg.se".

Hälsningar,
Emilie

Svar: Ok. Jag var in och tittade så jag tror jag förstår. Men alla verkar ju ha så fina hemsidor och min är ju så enkel...
Tina Hoversjö

2013-02-22 @ 10:26:27
URL: http://www.hittarecept.se
Emilie

Hej igen, enkel är bäst ju. En översiktlig blogg där recepten är tydligt skriva är det vi föredrar. Du är välkommen att lägga till din blogg om du känner att det passar dig. Hoppas vi får höra från dig!

Hälsningar,
Emilie
Hittarecept.se

Svar: Har kontakt med er via min mail för jag får inte till det jag skall göra....datakunskapen är som sagt inte så stor...suck:) Men jag väntar på mer guidning så ska det nog lösa sig.Recepten jag lägger in på den här bloggen kommer från en tidning där jag skriver matsedel varje vecka så det fylls på med minst sju nya recept i veckan:) Är ju jättekul om fler får ta del av dem.
MVh Tina
Tina Hoversjö

2013-02-25 @ 10:46:28
URL: http://www.hittarecept.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0