Grillad fläskkarré med Hasselbackspotatis - nyår

Gör en marinad dagen innan och gojjsa runt köttet som sen får ligga kvar till dag 2 när tillagning sker:)

Jag tog rapsolja, vitlök, worshestersiresås, några droppar liquid smoke , sambal oelek-efter smak, torkad citrontimjan, soja och salt.

Tillagning på grill, i mörker, tillsammans med handskar å pannlampa:)

Men det är värt besväret (säger jag som står inne i värmen, hihi) för att få den goda grillsmaken så här mitt i vintern.

Sallad på vanligt grönt tillsammans med torrostade pistagekärnor och torkade ringblomsblad.

Till detta åt vi Hasselbackspotatis, skiva (skär inte helt igenom) och krydda potatisen med S & P. Kör i ugn med olja och smör som du öser med under tiden. ca 45 minuter tar det.

Sås kom jag på något sent att vi kanske skulle ha haft så våra gäster fick köpa med färdig bea och en god pepparsås och så gjorde Olle sin goda vitlökssås.

Men gott blev det.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0