Laxpudding

Tänk att ibland kan man bli sugen på något och då går det inte att få smaklökarna att ändra sig.

För ett tag sen hade jag en sån dag. Jag har längtat nåt så väldans efter just Laxpudding. Det var länge sedan jag åt det.

Kokta skivade potatisar, kallrökt lax(du kan blanda färsk, varmrökt, kallrökt el gravad) i skivor el bitar, gul lök som jag mjukade upp i pannan med lite smör först...

...varvas i smord ugnsform med lite dill, S & P.

Vispa ihop ägg, mjölk och lite grädde. Krydda med lite S & P och häll över potatis/laxröran.

Kör i ugn på  200 grader i ca....äh jag vet inte hur länge det blev, men stanningen skall ju ha "stannat":)

Väldig gott blev det iallafall, men det jag ska tänka på till nästa gång är att blanda med vanlig lax så det inte blir så stark rök- smak för barnen. Måns tyckte inte så mycket om det, han ville ha popcornmys istället för middag;)

Får göra ett litet inlägg här i efterhand. Min moster som läser min blogg skickade ett sms där hon skrev att jag skulle prova att ha skirat smör till nästa gång så kanske Måns vill ha;) Vi hade ju såklart skirat smör men jag glömde skriva det här. Vad är en laxpudding utan skirat smör, jag bara undrar....Kramkram Moster!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0