Middag åt det grekiska hållet

Igår hittade jag en låda färdig köttfärssås i frysen. Perfekt eftersom jag längtat efter köttfärspaj. Rev i lite ost och kryddade med oregano. 
Pajdeg:
2 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
125 g smör
3 msk vatten
Kör allt i matberedare till en dag. Tryck ut i form och förgrädda i ca 15 minuter på 200 grader.
Lite enkel dekoration i form av oliver och tomater. 
Sen har jag ju varit sugen på Greksallad varje söndagkväll när jag tittar på "Mästarnas Mästare", där dom äter god sallad och...
...tzatziki! 
Mumma! 
Paj som blir över brukar jag frysa in i portionsformar, så går det ta fram när det behövs en matlåda. 
En väldigt god middag blev det hos oss idag:) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0