Svampsoppa med morotsbröd

För ett tag sedan bjöd jag "mina" barn på jobbet på Svampsoppa eller Skogsmussoppa som jag brukar kalla den.

Jag fräser hackad gul lök och vitlök innan jag öser i kvartade champinjoner. Fräs dem till det mesta av vätskan försvunnit tillbaka in i dem. 

Fyll på med vatten och buljong och låt koka en kort stund. Mixa den hyfsat slät och skeppa i grädde och soja. Smaka av med vitpeppar och salt.

Fick gott betyg av barnen som kom in på kontoret och berömde maten. Sen ser man det på att skålarna kommer tillbaka in i köket tomma! Me likey!!

Kommer ingen fler bild, mixad svampsoppa har ju en rätt trist färg så vi njuter av den ovan istället.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0