PizzaKassler med pasta

Imorse satte jag mig med några barn i verkstan efter frukosten. Måns hjälpte mig att skriva dagens mat på vår lilla "tavla" där vi presenterar dagens lunch. 
För att få in lite skrivträning här och var i deras dagar så är det här ett bra tillfälle. Alla är ju nyfikna på vilken mat som serveras:)
Men Måns ville gärna skriva våra namn också så det blev mååånga bokstäver idag. Ett barn var så snäll och delade med sig av sina klistermärken om vi dekorerade med.
PizzaKassler med pasta 
 
Har dessvärre inga mängder så ni får göra "på en höft", och någon bild hann jag inte ta idag...
Lägg kassler i botten på en smord ugnsform. Kasslern skar jag i tunna skivor och sen i bitar, tycker det är godare än i skivor.
Hacka gul lök fint och strö över kasslern.
Skär färska champinjoner i skivor och lägg ovanpå.
Strö över rikligt med riven ost.
Blanda grädde, chilisås, svartpeppar, oregano och häll över hela härligheten.
 
Kör i ugn tills allt är genom varmt. Servera tillsammans med pasta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0