Fikonchutney med kardemumma & vanilj

Sent om sider så tog jag och gjorde Fikonchutney med kardemumma & vanilj som jag hade tänkt göra till jul....allt behövs ju inte göras till jul kom jag på;) Därför blev det nu istället.
Jag använde inte färska fikon utan torkade som man köper till jul. Och så tog jag mixerstaven för att få till en lite slät konsistens. Funkade bra.
Här på Hara Gårds Rågknäckeknap och grönmögelost.
Jag blir lite kliig i munnen av fikon så för mig var den kanske inte den bästa chutneyn. Men smakmässigt så blev den inte så där söt som marmelad, utan en lite "vuxen" smak med det röda vinet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0