Palsternackskaka

Fick ett tips på Palsternackskaka häromdagen. Fast för mig var det en påminnelse om att göra den igen. Gjorde en Palsternackskaka när jag hade Soppcafé för några år sedan men det var inte enligt det här receptet.
Finriv palsternacka och gör efter det här receptet. Jag bytte dock ut apelsinskal mot ca 1 tsk vaniljsocker i frostingen.
Och så gjorde jag den i en mellanstor långpanna istället för springform, det gick jättebra för kakan blev hög och fin ändå. Å just det, jag hade slut på kokos till garnering så jag tog lite sesamfrön och rostade tillsammans med de andra fröna. Till sist så strödde jag över lite finsmulat havssalt:)
Testade den tillsammans med fina vänner:)
Jättegod!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0