Lammfrikadeller i tomatsås

Till fredagslunch idag så åt vi goda frikadeller på lamm. Jag hade aldrig testat det men det var gott. Tycker man inte om lammsmak, för den känns, så ta fläskfärs istället.
Simpla ingredienser + lite kärlek = GOTT!
Jag serverade pasta till. 
Receptet är taget ur den fantastiska kokboken "KÖKSHJÄLTAR" skrivna av Karolina Sparring och Jens Linder som jag faktiskt träffat och lagat mat tillsammans med:)  Foto är av bla Karin Alfredsson, Östersundstjej! Vill ni se det så klicka här! Ni som följt min blogg ett tag har säkert redan läst om det mötet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0