Köttfärswok

Köttfärswok 
Fräs hackad gul lök, vitlök och curry i smör i stor gryta el wokpanna. Jag har tyvärr inte någon tillräckligt stor panna för att woka riktigt, det blir för stora mängder...
Lärde mig igår på föreläsningen att om man hackar lök och vitlök så ska man låta den ligga i ca 10 minuter innan man lägger i den i stekpannan. Om man gör det så utvecklas det en massa antioxidanter som är finfina för kroppen. Det ska jag försöka förändra i min matlagning.

Tillsätt köttfärs och fräs den till den är genomstekt. Skeppa sedan i finstrimlad vitkål, paprika i bitar, finhackad röd chili och kokosmjölk.
Fräs färska champinjoner i bitar med smör och vitlök i en stekpanna på sidan om. Salta och häll sedan över dem i köttfärsröran. Låt allt puttra ihop sig ordentligt. Smaka av med salt och peppar.
Servera i pitabröd. Jättegott!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0