Blandade rätter från dagarna som gått

Jag hittade inte Merguez på affären så det blev Choritzo istället. Den är rätt "snäll" för barnens smaklökar också:) Mograbieh( stora couscouskorn) är lite skumma att äta, eller så är det bara att man är ovan. Rätten var väldigt god med fetaostcremen till!

Jag serverade tillsammans med matkorn. Ett barn åt nästan bara matkorn medan ett annat åt 5 biffar!
Jag tryckte i mig två bara för att dom var så goda...massa riven parmesan i..Mmm.
...fast jag serverade med kokta potäter plockade av Guldkustbarnen i Digernäs. Och så glömde jag att ha i dill så det blev "fisk i form med purjolök och potatis"...typ:) Formarna var tomma när de kom tillbaka så det här gick hem hos både barn och vuxna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0