Morotsprovning

Häromdagen kom min finaste finaste mamma till jobbet med ett stort knippe morötter till barnen.
Vi hade bestämt att vi skulle ha en morotsprovning. Jag menar det finns ju choklad-, whiskey-, vinprovning så varför inte morotsprovning;)
Jag rev fint, grovt, skar i slantar, stavar och kuber, hyvlade tungor och hade en megastor helt orörd(förutom att blasten var borta). 
Här har Måns och momma dukat upp på morgonmötet till alla.
Det smakar faktiskt väldigt olika i de olika konsistenerna. Och de köpta går inte jämföra i smak med "hemma-odlade".
En lååång morotstunga. Ett populärt smörgåspålägg bland barnen:)
 
Ja, så kan det se ut hos mig på jobbet:)
Tack mamsen för att du berikade våran dag på Guldkusten. 
"Barnen älskar ju henne" sa en av kollegorna. Och en annan, "Jag blir glad bara jag ser henne". Sug i dig världens bästa mams!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0