Evas Goda Kålsallad

Evas Goda Kålsallad 
Enligt receptet så river man en 1/2 vitkål tunt, men man kan lika gärna använda röd- el spetskål.
Skiva även 3-4 gröna äpplen, jag tog rött för det var vad som fanns hemma:)
Dressing:
2 dl rapsolja
1 1/2 äppelcidervinäger
1 1/2 gräddmjölk
1 msk senap
drygt 1/2 dl socker
1 1/2 msk Aromat (vi äter ju inte aromat så jag tog italiensk salladskrydda, lite salt och något mer vitlökskrydda istället)
1 tsk vitlökskrydda
Jahapp, här ser man....man ska tydligen bara vispa ihop detta och hälla över salladen....
Jag läste lite dåligt när jag gjorde så jag kokade upp allt! Det gick bra det med, men jag måste nog göra om den igen och göra rätt;) Får skylla på att det var länge sen jag gjorde den.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0