Tomat- & Pumpasoppa

När jag kom och bar på dessa i köket idag, i brösthöjd, började min kollega storskratta....fattar inte varför??!
Dagens soppa var Tomat- & Pumpasoppa
Använde mig av Butternutpumpa som var härligt orange innuti. 
Fräs gul lök och vitlök i smör tills löken är mjuk. Tillsätt krossade tomater, grönsaksbuljong och vatten. Låt koka i ca 10 minuter. Tillsätt pumpan skuren i mindre tärningar. Låt puttra tills den är mjuk så det går att mixa med mixerstav.
Krydda med Vegeta, nymalen svartpeppar och en gnutta socker.
Servera med goda grönsaker och bröd.
Idag gjorde jag Blomkål i ugn.
Lägg små blomkålsbuketter på plåt och mojjsa runt med olivolja, pressad vitlök, S & P och timjan.
Kör i ugn på 225 grader i 10-15 minuter. Riv över citronskal när kålen svalnat något.
Jättegott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hundraprocentrecept.blogg.se

Här kommer ni hitta recepten på maten som finns som inspiration i tidningen 100% Östersund.

RSS 2.0